کواد کوپتر (qoadcopter) نوعی از مولتی روتور است که با 4 عدد موتور براش یا براشلس کار میکند، امروزه با فراگیر شدن مزایای مولتی روتورها از این نوع دستگاه ها جهت مصارف مختلفی استفاده می کنند.


در این نوع دستگاه از یک فریم با 4 بازو که از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم شده است جهت نصب موتورها استفاده می گردد، بر روی هر بازو یک عدد موتور قرار می گیرد و اساس دستگاه تشکیل می گردد.

امروزه جهت مصارف فیلم برداری هوایی از این نوع ربات های پرنده بسیار استفاده میشود، وجود تنوع در نوع فیلمبرداری و عکس برداری هوایی امکانات و لوکیشنهای متنوع و همینطور زوایای بسیار جدیدی به عکاس و فیلمبردار ارائه می کند، کواد کوپترها امروزه جهت مصارف فیلمبرداری و عکس برداری هنری و صنعتی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به اینکه پرواز با مولتی روتورها بخصوص کواد کوپتر ها بسیار ساده می باشد از این دستگاه ها جهت فیلم برداری یا عکس برداری هوایی، سرگرمی و هابی، و همینطور در نوع پیشرفته آن برای حمل و نقل بار و همجنین سیستم ارسال و دریافت تصویر (FPV) استفاده می گردد.

کواد کوپتر را میتوان به صورت دستی و با رادیوی مجزا با توجه به نوع مورد مصرف تجهیز نمود، در نوع جمع آوری به صورت دستی ابتدا باید مشخص گردد از این سیستم برای چه مصرفی استفاده خواهید کرد، سپس با توجه به توان و قدرت مورد نیاز نوع موتورها، اسپید کنترل، نوع فریم، نوع برد مورد نیاز و در نهایت باطری و رادیو کنترل انتخاب می گردند، 

این کار نیاز به تخصص خواهد داشت و معمولا دانشجوهای رشته هوا فضا برای جمع آوری یک مولتی روتور با توجه به نیاز خود محاسبات لازم را انجام میدهند، اما در نوعی دیگر و آماتور در صورتی که فرد بخواهد سیستم مورد نظر خود را محاسبه و جمع آوری نماید ممکن است از نظر هزینه مقرون به صرفه نباشد.

عموم مردم از این دستگاه ها به صورت آماتور و برای جنبه سرگرمی استفاده می کنند، لذا بر آن شدیم تا جهت رفع این نیاز و جهت مصارف سرگرمی و تفریحی انوع و اقسام مولتی روتورها با قابلیتهای متنوع را به هموطنان گرامی ارائه دهیم.

در نهایت قیمت تمام شده هر دستگاه برای مصرف کننده بسیار ارزان تر از حالتی خواهد بود که بخواهد به صورت دستی یک سیستم مولتی روتور جمع آوری نماید.

کواد کوپترها و مولتی روتورهای فروشگاه آرسی تک در تنوع مختلف و با قابلیتهای متنوع در اختیار هموطنان عزیز قرار خواهد گرفت.


منبع مطالب: کواد کوپتر چیست؟ (فروشگاه آرسی تک)